Smeltehuset Logo

Suksesshistorie

Smeltehuset

Bedrifts-oversikt

Kjede med restauranter og puber

  • Smeltehuset
  • Vertshuset
  • Fjoren
  • Omsetning

    NOK 22,9M omsetning (2018)

    Ansatte

    80 ansatte

    Utfordringer

    Timeregistrering på papir

    Mye tid ble brukt på å føre og prosessere arbeidstimer manuelt på papir

    Mange tidsregistreringer

    Over 5000 timer i løpet av en travel måned

    Tariffavtaler

    Mange ulike tariffavtaler rundt timer og tillegg

    Ressursplanlegging

    Planlegging av skift ble gjort i excel og endringer ble mistet over tid

    Sjekklister for skiftbytte

    Hvert skift har visse arbeidsoppgaver som må utføres før arbeidet overlates til neste skift

    Lønnsarbeid

    Mange timer ble brukt av regnskapsfører for å prosessere lønn til ansatte

    Implementerte løsninger

    Visual Registration

    Visual Registration

    Hel-digitalisert time registrering

  • Ikke mer papir
  • Apper til Web, Android og iOS
  • Automatisk behandling av tariffavtaler
  • Digitale sjekklister
  • Hurtig lønnssystem integrasjon ved hjelp av eksportering
  • Utviklingsprosess

    Visual Registration

    Registrering

    Kunden registrerte seg på Visual Registrations nettside

    Oppsett

    Jevnlige møter ble utført med kunden for å implementere alle avtaler og regler. Praktisk trening ble gitt for ressursplanlegging

    Brukere

    Kunden inviterte alle ansatte til systemet. Ansatte mottok en epost hvor de førte inn sin informasjon

    Forbedringer

    Hver uke under brukertrening ble tilbakemeldinger mottatt for å kunne forbedre systemet. Nye moduler var i stor grad påvirket av kundens tilbakemeldinger

    Resultater og utfall

    Se fordelene Smeltehuset fikk ved å bruke våre tjenester

    Automasjon

    Automatisk timeregistrering og automatiske regler for tariffavtaler

    Forenklet lønnsprosess

    Hurtig informasjonsinnsamling til lønns-formål. Ingen behov for telefonsamtaler for å hente inn nødvendig data

    Redusert prosesseringstid

    80 arbeidstimer i uka spart på manuell håndtering

    Historisk oversikt

    Bedre avgjørelser rundt ressursbruk ut i fra historisk data

    Skalerbarhet

    Systemet taklet over 5000 registrerte timer uten avbrytelser

    Full oversikt over oppmøte

    Enkelt å vite hvem som er tilstede på arbeid

    Enkel planlegging

    Forenklet prosessen rundt endring av planer

    Forenklet skiftbytte

    Skift sjekklister gjør det enklere å opprettholde en god arbeidsflyt ved skiftbytter

    Skroll til toppen
    Rull til toppen